Nova-cinema

En wij?
De Nova filmzaal werd eind januari 1997 geopend. Hij wordt beheerd door een collectief van individuen die hun medewerking op volstrekt vrijwillig basis verlenen. De programmatie is gewijd aan zogenaamd "onafhankelijke" audiovisuele en cinematografische producties die (meestal) de neerslag vormen van een inhoudelijke of formele speurtocht. Langs de andere kant engageert Nova zich in tal van andere projecten, waarbij we ons openstellen voor andere artistieke disciplines ­ en met allerhande verenigingen samenwerken. Op dit ogenblik vormen we een vzw, en sinds een tijdje ijveren voor het behalen van het statuut van "internationale vereniging" (zonder winstbejag!). Bij absentie van een lingua franca (dit is België, Brussel!) zullen we moeten streven naar een andere oplossing, zoals bijvoorbeeld programma"s in drie talen. Bij deze zijn polyglottische vertalers en andere talenknobbels hartelijk uitgenodigd onze rangen te vervoegen.—

www.nova-cinema.com